اصول نوشتن پیامک تبلیغاتی

دغدغه اکثر صاحبان کسب‌وکار اصول نوشتن پیامک تبلیغاتی اینه چطور پیامک تاثیرگذار داشته باشن و در بازار رقابتی، درصد بیشتری از مخاطبان را جذب کنند.

متن پیامک تبلیغاتی باید چه ویژگی‌هایی داشته باشه که جذاب و تاثیرگذار باشه
در این پست نکاتی رو مطرح می‌کنیم که با رعایت اون‌ها می‌تونی پیامک‌های تبلیغاتی اثربخش بنویسی.

متناسب با مخاطب هدفت بنویس

ارسال پیامک ساده‌ترین راه ارتباطی با مخاطبانه؛ ولی اگه به افراد اشتباهی که جزو بازار هدفت نیستن پیامک ارسال کنی، باعث می‌شه که افراد رو مجبور به غیرفعال کردن سرویس پیامکی تبلیغاتی کنی؛ بنابراین انتخاب هوشمندانهٔ جامعهٔ هدف از مهم‌ترین اصول نوشتن متن پیامک تبلیغاتی تاثیرگذاره. با تجزیه‌وتحلیل آمارهایی از مشتریان، مثل سابقهٔ خرید و اطلاعات مبتنی بر مکان و جنسیت، به‌راحتی می‌تونی مخاطبان موردنظرت رو بشناسی و متن تبلیغاتی خودت رو متناسب با اون‌ها شخصی‌سازی کنی. به‌عنوان‌مثال ارسال تبلیغات لوازم‌آرایشی یا لوازم آشپزخانه برای آقایان مناسب نیست و باعث می‌شه نیمی از تلاش‌هات به هدر میره.

سامانه پیامک

با کلمات جذاب شروع کن!

برای ایجاد شروعی صمیمانه که از همون اول در مخاطب ایجاد اعتماد کنه و مخاطب با ما همراه بشه، خطاب قرار دادن اون با اسم کوچیک در ابتدای متنه. مثلاً: دوست عزیز، مشتری همیشه همراه، محمد عزیز و… . مخصوصاً برای تبریک‌های مناسبتی این روش خیلی مناسبه. کلمات دیگه‌ای که برای ابتدای متن مناسبه، کلمات کلیدی و مهمیه که می‌خوای مخاطب به اون توجه ویژه‌ داشته باشه. استفاده از شعار تبلیغاتی برند، در ابتدای متن، می‌تونه شروع خوبی باشه.

مختصر و کوتاه بنویس!

سعی کن با حداقل کلمات و کاملاً موجز، اصل مطلب رو بیان کنی. حجم پیامک اول حداکثر ۷۰ کاراکتره و تو باید در ۷۰ کاراکتر حرفت رو بزنی و مخاطبت رو ترغیب کنی. اینکه بتونی در عین کوتاه بودن متن پیام، هم تبلیغ کنی و هم از بهترین کلمات برای همراه کردن مشتری استفاده کنی، یه هنر و تکنیکه! با کمی تمرین، تکرار و خلاقیت این کار شدنیه.

کلمات اصلی و مهم رو متمایز کن!

در هر متنی، بعضی از کلمه‌ها از بقیه مهم‌ترن. باید ببینی، در متن پیامکی که می‌خوای ارسال کنی، چه کلماتی مهم هستن و مخاطب باید بهشون توجه ویژه‌ای داشته باشه، بعد اون کلمه‌ها رو با قرار دادن علامتی مثل «» از بقیهٔ متن متمایز کن.

حس ضرورت رو در پیام ایجاد کن!

این خصلت همهٔ ماست که وقتی فرصت انجام کاری رو داشته باشیم، اون رو مدام به تأخیر می‌‌ندازیم؛ پس در متن پیامک تبلیغاتی سعی کن، آفرها، تخفیف‌ها و هر ارزش‌افزوده‌ای رو که برای مشتری در نظر می‌گیری، در بازهٔ زمانی محدود باشه تا کاربران، واکنش بیشتری نسبت به پیام دریافت شده داشته باشن.

شفاف و واضح بنویس!

از کلمات تخصصی که افراد رو دچار سردرگمی می‌کنه، در متن پیام استفاده نکن؛ مگر اینکه مخاطبانت در حیطهٔ کسب‌وکارت باشن. حتماً بعد از نوشتن پیامک، چند بار بخونش تا مطمئن بشی که پیامت واضح و روشنه و به زبان ساده نوشته شده.

از به کاربردن اختصارهای زیاد و بی‌جهت (به جای نوشتن کلمه یا واژهٔ اصلی) خودداری کن و سعی کن زیاد از شکلک یا ایموجی استفاده نکنی.

حتماً متن رو چندبار چک کن که غلط املایی نداشته باشه.

📌 چند نمونه متن پیامک تبلیغاتی:

ماه بانوی عزیز

لباس برازندهٔ تو پیش ماست!

تخفیف فوق‌العاده روی تمام لباس‌های شب

یادت نره فقط تا فردا شب!

شیرینی عیدت رو خودت بپز!

ورکشاپ یک روزهٔ مؤسسه سفیرآنلاین (صفر تا صد شیرینی‌پزی) برای اطلاعات بیشتر به سایت مراجعه کن!

غذای لذیذ فقط چند قدم با تو فاصله داره!

تحویل رایگان رستوران پارسیان برای دریافت منو، عدد ۱ رو ارسال کن.

پیشنهادهای جذاب بده!

وقتی پیامک رو بدون هیچ امتیازی برای مخاطب ارسال می‌کنی، جنبهٔ تبلیغاتی بودن اون باعث می‌شه، مخاطب توجهٔ چندانی به پیامت نکنه؛ ولی اگه پیامت حاوی امتیازی مثل کدتخفیف استفاده از سرویس رایگان و یا هر چیزی باشه که مخاطب رو درگیر می‌کنه، قابلیت زیادی برای ارسال و اشتراک به دیگران داره.

خلاقیت داشته باش!

عنصر خلاقیت، تو رو از بقیه متمایز می‌کنه و در چشم مخاطب پُررنگ می‌شی. از کلماتی استفاده کن که تأثیر چشم‌گیری روی مخاطبت داشته باشه.

سعی کن پیامک‌هات رو برای ایجاد اعتماد مشتری‌ها و متناسب با الگوی رفتاری اون‌ها شخصی‌سازی کنی. حتی می‌تونی موارد سرگرم‌کننده؛ مثل بازی، متن‌های تعاملی، نظرسنجی یا مسابقه رو به متن‌هات اضافه کنی.

مشخصات کسب‌وکارت رو در پیامک بنویس!

قرار دادن آدرس وب‌سایت یا لینک صفحه‌ٔ فروشگاه در شبکه‌های اجتماعی، شمارهٔ تماس و آدرس (اگه مکان فیزیکی داری و مشتری‌ها می‌تونن به محل فروشگاه یا کسب‌وکارت مراجعه کنن) می‌تونه دسترسی افراد به کسب‌وکارت رو آسون‌تر کنه و اعتبار برندت رو افزایش بده.

📌 چند نمونه متن پیامک تبلیغاتی:

برای شام برنامه‌ات چیه؟

پیتزاتو سفارش بده!

«تحویل رایگان» فقط تا پایان امشب! پیتزا تیفانی شمارهٔ تماس…

امسال عید برنامهٔ سفرت چیه؟

اگه تا فردا سفرتو رزرو کنی، تخفیف ۱۰ درصدی تورهای نوروزی ما رو دریافت می‌کنی!

گشت نو – شمارهٔ تماس…

دوره‌های فشردهٔ آموزش دیجیتال مارکتینگ

اعطای مدرک معتبر فقط با داشتن مدرک کارشناسی، می‌تونید در این دوره شرکت کنید!

«ظرفیت محدود»

برای اطلاعات بیشتر با ما در تماس باشید.