ارسال از دکل همراه اول

داشتن یک بانک اطلاعاتی خوب جهت تبلیغات پیامکی ارسال از دکل همراه اول امری بسیار مهم و حیاتی برای بازدهی بهتر تبلیغات است.

متاسفانه در سال‌های اخیر به دلیل عدم به روزرسانی بانک‌های اطلاعاتی توسط اپراتورهای تلفن کشور ممکن است ارسال پیامک به بعضی از بانک‌های اطلاعاتی بازدهی سابق را نداشته باشد.

مدت‌ها بود در حوزه‌ی تبلیغات پیامک وجود بانک اطلاعاتی جدید یا ارسال به صورت زنده برای مخاطبین اپراتور همراه اول امری لازم شده بود.

به تازگی یکی از اپراتورهای پیامکی فعال در این حوزه اقدام به راه اندازی ارسال از طریق دکل همراه اول با عنوان LBS  (Location Base Service) یا سرویس مکان نما کرده است.

خوبی این روش این است که ارسال پیامک به شماره‌های کاملا به روز و در موقعیت مورد نظر انجام می‌شود.

نحوه‌‌ی ارسال پیامک از طریق این سرویس بدین صورت است که شما موقعیت مورد نظرتان جهت ارسال پیامک تبلیغاتی محصول  را در فایل مربوط اعلام می‌کنید، اپراتور نزدیک‌ترین ایستگاه وسایل حمل و نقل عمومی(تاکسی، اتوبوس و …) یا نمایشگاه و ورزشگاه را به عنوان مرکز ارسال پیامک قرار می‌دهد، و با توجه به تعداد مورد نظر شما ارسال پیامک را انجام می‌دهد، طبیعی است که هرچه تعداد پیامک شما بیشتر باشد شعاع بیشتری را جهت ارسال پیامک در نظر می‌گیرد.

ارسال از دکل همراه اول

مواردی که در قسمت درخواست باید تکمیل شود:

ارسال پیامک زنده همراه اول به دلیل اینکه مستقیم از طریق اپراتور انجام می‌شود امکان ارسال مستقیم از طریق سامانه را ندارد، برای ارسال ابتدا ۴۸ ساعت کاری قبل از ارسال با ثبت درخواست خود از طریق پنل مخصوص سفیر آنلاین درخواست خود را ثبت نمایید.

مواردی که در قسمت درخواست باید تکمیل شود:

ردیف: در صورتی که چندین متن مختلف یا مکان مختلف دارید ردیف را قراردهید.

مکان: حدود منطقه‌ای که مشخص کرده‌اید را نام گذاری کنید،مثلا میدان آزادی و ….

مختصات جغرافیایی: مختصات دقیق را از طریق نقشه گوگل خروجی بگیرید و در فایل وارد نمایید. زمانی که از طریق کامپیوتر از گوگل مپ استفاده می‌کنید زمانی که یک نقطه را مشخص می‌کنید در آدرس بار مرورگر مختصات به شما نمایش داده می‌شود مانند:

https://www.google.com/maps/@35.7906849,51.4011042,17.5z

که مقدار 35.7906849,51.4011042,17.5z مختصات است در تلفن همراه نیز برنامه گوگل مپ را که باز می‌کنید و یک نقطه را مشخص می‌کنید با اشتراک‌گذاری این مختصات به شما نمایش داده می‌شود.

شعاع: این مورد را برروی ماکسیمم مقدار قراردهید تا براساس تعداد شماره‌ها شعاع را افزایش دهد.

نوع سناریو: اگر افرادی که وارد محدوده شدند مد نظر شماست ورود قرار دهید و اگر افرادی که خارج شدند از محدوده خروج قرار دهید.

متن: متن پیامک را کامل وارد نمایید و تعداد کاراکتر هم مدنظر داشته باشید برای تعداد کاراکتر می‌توانید یکبار متن را داخل سامانه یاداشت نمایید.

زمان: تاریخ شروع و پایان، روزهفته، ساعت شروع و پایان هم یاداشت نمایید بر اساس تاریخ ، ساعت و روزی که مدنظر شماست ارسال پیامک انجام می‌شود. (لطفا تاریخ شروع و پایان و ساعت شروع و پایان را یکسان قرار دهید)

تعداد ارسال را نیز مشخص کنید تعداد ارسال یعنی تعداد افرادی که پیامک شما را دریافت می‌کنند (توجه داشته باشید که اگر متن شما دو یا سه متنی باشد هزینه‌ی ارسال شما دو یا سه برابر می‌شود).

گپ ارسال پیام کوتاه: اگر ارسال پیامک شما نیاز به تکرار ندارند لطفا بدون تکرار  یاداشت نمایید.

فیلتر پیش شماره: اگر فقط احتیاج دارید به یک یا چند پیش‌شماره پیامک ارسال شود یاداشت نمایید و یا اگر نیاز دارید فقط به یک پیش شماره ارسال انجام نشود یاداشت نمایید مثلا به ۹۱۲ ارسال انجام نشود.

ارسال از دکل ایرانسل

بعد از تکمیل فایل در تیکت سامانه فایل را آپلود نمایید و منتظر پاسخ کارشناس باشید.

هزینه‌ی ارسال پیامک از طریق دکل همراه اول مابین ۵۵۰ الی ۶۵۰ تومان است که به این مبلغ نه درصد مالیات برارزش افزوده و تبصره شش (۳۰ ریال) نیز اضافه می‌گردد. برای دیدن قیمت دقیق باید از طریق پنل مخصوص تعرفه ها را مشاهده نمایید.

توجه داشته باشید به هیچ عنوان بعد از ارسال شماره‌های ارسال شده در اختیار شما قرار داده نمی‌شود و در واقع گزارش ارسالی در این نوع ارسال وجود ندارد.

جمع بندی:
ارسال پیامک از طریق دکل همراه اول به افرادی پیشنهاد می‌شود که موقعیت مکانی افراد در لحظه برای آنها بسیار اهمیت دارد مثلا رستوران‌ها، افرادی که وارد فرودگاه شدند، نمایشگاه‌ها و… به دلیل به روزبودن بانک قطعا بازخورد خوبی خواهند داشت.

ارسال از طریق نقشه بدین صورت هست که شماره‌ها قبلا در سامانه بارگذاری شده و ارسال های به صورت لایو انجام نمی‌شود ممکن است شماره‌ها برای چندین سال قبل باشند و شماره‌های خاموش هم در بین آنها وجود داشته باشد در ارسال پیامک از طریق نقشه گزارش کامل همراه با دلیوری به شما نمایش داده می‌شود.
ارسال LBSهمراه اول به شماره‌هایی که در همان لحظه در آن مکان وجود دارند پیامک ارسال می‌کند پس شماره‌ها کامل به روز و فعال هستند. اما بعد از ارسال هیچ گزارشی به شما نمایش داده نمی‌شود هزینه‌ی ارسال از طریق دکل همراه اول بیشتر از ارسال از طریق نقشه گوگل است.

هزینه‌‌ی ارسال پیامک در این امکان بین ۵۵۰ الی ۶۰۰ تومان است که ارزش افزوده و تبصره شش نیز به این مبلغ اضافه می‌گردد.

ارسال پیامک هر دو سرویس به صورت سفارشی انجام می‌شود و گزارش هر دو قابل رویت نیست.
ارسال پیامک دکل همراه اول به صورت زنده و افرادی که در محل حضور دارند انجام می‌شود اما شماره‌های  ارسال پیامک دکل ایرانسل ممکن است برای چندهفته قبل باشند در واقع از قبل شماره خروجی گرفته می‌شود و بعد ارسال انجام می‌گردد.

خیر به دلیل مسائل امنیتی هیچ گزارشی از ارسال پیامک در اختیار شما قرار داده نمی‌شود.

حداقل تعداد ارسال ۵۰۰۰ پیامک می باشد و محدودیتی در حداکثر ارسال وجود ندارد.

این دو سرویس کاملا شبیه به هم هستند و تنها باید در ایرانسل یک هفته قبل از ارسال درخواست خود را ارائه نمایید.