خط خدماتی

قبل از آنکه به راه تبدیل خط تبلیغاتی به خط خدماتی برسیم، باید ببینیم چرا خدماتی کردن خطوط مهم است. حتماً دربارۀ لیست سیاه اپراتورها شنیده‌اید. مشترکانی که اعلام کرده‌اند تمایلی به دریافت پیامک های انبوه تبلیغاتی ندارند در این لیست قرار می‌گیرند. در چنین شرایطی، تنها راه ارسال پیامک انبوه به این کاربران خدماتی سازی خطوط است.

حال برویم سراغ نحوه خدماتی کردن خطوط تبلیغاتی و آن را گام به گام یاد بگیریم.

اگر تاکنون آشنایی کاملی با خط خدماتی پیدا نکرده‌اید، مقالۀ پیشین را بخوانید تا با خط و پیامک خدماتی بیشتر آشنا شوید.

مراحل خدماتی کردن خط

سفیر آنلاین شرایطی فراهم کرده تا شما بتواند خدماتی سازی خطوط را با مراحل زیر به‌ آسانی انجام دهید. توجه داشته باشید که امکان خدماتی کردن خط پیامک تنها برای کاربران حقوقی فراهم است و درخواست کاربران حقیقی از سوی اپراتور پذیرفته نمی‌شود، بنابر این باید کارهای زیر را انجام دهید:

  1. فرم تعهدنامه تعریف شماره خدماتی را دانلود کنید؛
  2. آن را روی سربرگ شرکت پرینت بگیرید؛
  3. فرم کامل‌شده را به‌همراه تصویر سفته و لیست شماره اکسل در پنل بارگذاری کنید؛
  4. برای این منظور وارد تب «درخواست خدماتی شدن جدید» در منوی «پشتیبانی» شوید؛
  5. منتظر بررسی کارشناسان سفیر آنلاین و تایید مدارک بمانید؛
  6. پس از تایید، اصل مدارک را به اپراتور ارسال کنید؛
  7. درخواست شما پس از دریافت اصل مدارک به اپراتور ارسال خواهد شد؛
  8. شماره‌های واجد شرایط خدماتی سازی خطوط پس از بررسی کارشناسان اپراتور در لیست شماره های خدماتی (لیست سفید) قرار خواهند گرفت.

شرایط خدماتی کردن خطوط

خدماتی کردن خط پیامکی یک‌سری نکات دارد که حتماً باید بدانید. با ما همراه باشید تا شرایط خدماتی کردن خطوط را بخوانیم.

  1. قسمت «موضوع و محتوای پیامک خدماتی» در فرم تعهدنامه، حتماً باید به‌صورت کامل و واضح تکمیل شود. به‌کار بردن عناوین کلی مانند اطلاع‌رسانی و… پذیرفته نخواهد بود. به‌عنوان مثال: اعلام کد پیگیری خرید، ارسال جزئیات خرید بلیط و… نمونه‌های صحیح هستند.
  2. در قسمت «جامعۀ هدف» باید کاربران مورد نظر خود را برای دریافت پیامک خدماتی مشخص کنید. به‌عنوان مثال: مشتریان شرکت، کاربران سایت و… .
  3. متقاضی خدماتی سازی خطوط حتماً باید سایت اختصاصی داشته باشد. ضروری است که نام کامل و صحیح شرکت، و حوزۀ فعالیت آن در سایت ذکر شده باشد.
  4. متقاضی حتماً باید ایمیل سازمانی با دامنۀ اختصاصی سایت خود داشته باشد. توجه داشته باشید که ایمیل‌هایی مانند یاهو، جی‌میل و از این دست پذیرفته نخواهند شد.
  5. متقاضی باید زمینه فعالیتی خود را به‌صورت دقیق مشخص کند.
  6. متقاضی خدماتی کردن خط اختصاصی باید اصل فرم تعهدنامه را در سربرگ شرکت پرینت بگیرد. توجه داشته باشید که تداخل مطالب فرم با طراحی سربرگ شرکت ایرادی ندارد. این فرم کامل‌شده باید با مهر و امضاء در قالب فایل JPG و به‌همراه سفته به آسانک ارسال شود.

برای تبدیل خط تبلیغاتی به خدماتی این نکات را حتماً مدنظر داشته باشید

  1. اعمال شماره خدماتی حداکثر تا یک‌ماه از زمان ارسال به اپراتور طول می‌کشد. پس از آن، پیامکی با شمارۀ ۰۲۱۰۰۰۰۰۰ به شماره‌موبایل اعلام‌شده به‌عنوان موبایل نماینده در فرم ارسال خواهد شد تا اعمال شماره خدماتی را اعلام کند.
  2. صندوق‌های قرض‌الحسنه، شرکت‌های بورسی و… جهت درخواست خدماتی کردن خطوط ملزم به ارائۀ مجوز از بانک مرکزی هستند.
  3. چنان‌چه کاربر برخلاف تعهدنامه، کاربری خطوط خود را از حالت تبلیغاتی به خدماتی تغییر داده، با سرشمارۀ خدماتی خود اقدام به ارسال پیامک تبلیغاتی نماید (هرگونه محتوای مغایر با تعهدنامه)، ضمن تغییر کاربری سرشماره، فرد مشمول پیگرد قانونی خواهد بود. جریمۀ تخلف خطوط خدماتی به‌شرح زیر است:
  • ارسال پیامک تبلیغاتی از خطوط خدماتی به مشترکان لیست سیاه:
  • ۵۰ میلیون ریال جریمه
  • جریمه ۱۰ ریالی به‌ازای هر پیامک
  • خارج شدن شماره متخلف از حالت خدماتی برای همیشه
  • در صورت بروز هرگونه تخلف از مفاد این تعهدنامه، مالک سرشماره علاوه‌بر متعهدبودن در برابر شرکت ارتباطات سیار ایران (همراه اول)، به‌تنهایی پاسخگوی نهادهای ذیربط و اشخاص حقوق خصوصی و عمومی از هر بابتی خواهد بود.
  • علیرغم ارسال لیست مشترکان، درصورتی‌که مشترکی از دریافت هرگونه پیامک شکایت کرده باشد، ولی تمهیداتی در خصوص انصراف مشترک از دریافت پیامک دیده نشود، شماره از لیست سفید خارج شده، مسئولیت عواقب بعدی برعهده مالک شماره خواهد بود.
  • در صورتی‌که کاربر به تعهدات خود در زمینۀ شماره‌های خدماتی عمل نکند، شماره وی از لیست سفید خارج شده، امکان درخواست مجدد وجود نخواهد داشت.
  • درخواست‌هایی که موارد بالا در آنها رعایت نشده باشد مورد بررسی قرار نخواهند گرفت.
  • برای خدماتی کردن خطوط نام فایل شماره مخاطبان و تصویر اسکن‌شدۀ فرم به نام شماره تلفن ایجاد و ارسال شود.