سوالات مربوط به پیامک متنی و صوتی
چگونه می توان از لیست سیاه مخابرات خارج شد؟
کاربر محترم سامانه پیام کوتاه سفیر آنلاین، در صورتی که شماره شما جزء شماره هایی هست که دریافت پیامک انبوه را خودتان مسدود کرده اید برای خارج کردن شماره از لیست سیاه مخابرات (فعال کردن پیامک های تبلیغاتی) کافیست از خطوط همراه اول عدد 2 را به شماره 8999 ارسال نموده و برای خطوط ایرانسل عدد 1 را به 5005 ارسال فرمایید ولی اگر شما خود درخواست نداده و دریافت پیامک برایتان مسدود شده است یک پیامک خالی به 7000 بفرستید و یا شماره پرونده را از روی قبض موبایل خوانده و به 9990 زنگ، و درخواست باز کردن شماره را بدهید.
دقت نمایید که برخی از خطوط پیام کوتاه متعلق به شرکت ها و ادارات دولتی و مراکز حساس بوده (مثلا خودرو سازی، بیمارستان ها، وزارت خانه ها و…) ، این خطوط شامل لیست سیاه نمی شوند، بنابراین دریافت پیامک از چنین خطوطی نشان دهنده دریافت پیامک تبلیغاتی از سایر خطوط نمی باشد.
هزینه ارسال هر پیام کوتاه چقدر است؟
هزینۀ پیام کوتاه در زمان انتخاب یک ارائه دهندۀ خدمات پیامک عامل مهمی است. ارائه دهندگان خدمات پیام کوتاه از نظر سیستم محاسبه هزینه هر پیامک به دو دسته تقسیم می شوند :
- بر اساس اعتبار : کاربر مبلغی بعنوان شارژ پرداخت می کند و با ارسال هر پیام کوتاه مبلغی از شارژ وی کسر می شود. بطور مثال کاربری ۱۰ هزار تومان شارژ پرداخت می کند که به ازای ارسال هر پیامک 25 تومان از شارژ وی کسر می شود.
- بر اساس تعداد پیام کوتاه : کاربر تعدادی پیام کوتاه خریداری میکند با ارسال هر پیامک یک واحد از اعتبار وی کسر می گردد. فرضا کاربری ۱۰۰۰ پیام کوتاه خریداری می کند که با ارسال هر پیام ۱ واحد از تعداد پیامک خریداری شده کسر می شود.
بطور کلی هزینه های بلند مدت در سیستم اعتباری ارزانتر از زمانی است که هزینه ها بر اساس تعداد پیام کوتاه محاسبه میشود.
آیا هزینه های جانبی دیگری وجود دارد؟
برخی ارائه دهندگان خدمات پیام کوتاه ممکن است بخشی از هزینه های مربوط به خدماتشان را پنهان کنند تا سرویس پیامک آنها ارزانتر بنظر برسد. مواردی از قبیل هزینه های تنظیمات، پشتیبانی، و غیره. قبل از خرید مطمئن شوید هزینه های جانبی دیگری وجود ندارد. در خدمات شرکت سفیر آنلاین ارائه پشتیبانی فنی ، نصب و راه اندازی محصولات و سرویسها همگی رایگان بوده و مشتری مبلغی در این رابطه نمی پردازد ، ضمنا برخلاف اکثر ارائه کنندگان خدمات پیامک شرکت سفیر آنلاین برای دریافت پیامک هم هزینه ای اخذ نمی کند.
آیا برای خرید پیامک حداقلی وجود دارد؟
بیشتر ارائه دهندگان خدمات پیامک چیزی بنام حداقل خرید دارند و از مشتریانشان می خواهند که در هر بار خرید برای مثال حداقل 50،000 ریال اعتبار یا بیشتر خرید نمایند. بهتر است شرکتی را انتخاب نمائید که دارای حداقل خرید کم و یا فاقد آن باشد.حداقل خرید پیام کوتاه در شرکت سفیر آنلاین صفر می باشد.
آیا پیام کوتاه خریداری شده دارای تاریخ انقضاء می باشد؟
در برخی ارائه دهندگان خدمات پیام کوتاه چنانچه اعتبارخریداری شده در یک دورۀ زمانی مشخص (مثلا ۳ ماه) مورد استفاده قرار نگیرد باطل می شود. بهتر است خدمات دهنده ای را انتخاب کنید که چنین محدودیتهائی نداشته باشد.شرکت سفیر آنلاین هیچ گونه محدودیتی برای مصرف اعتبار خریداری شده ندارد و کاربر می تواند بدون نگرانی اعتبارش را در زمان دلخواه استفاده کند.
گستردگی پوشش شبکه ارائه دهندۀ خدمات پیام کوتاه چقدر است؟
پوشش شبکه یک عامل مهم برای کاربران است، چون این امکان وجود دارد که ارائه دهندۀ خدمات پیام کوتاه نتواند پیامها را به موبایل مقصد و یا اپراتورهای تلفن همراه تحویل دهد. بررسی کنید که ارائه دهندۀ خدمات قادر به ارسال پیامک به کلیه اپراتورهای مورد نیاز شما باشد. شرکت سفیر آنلاین قابلیت ارسال پیام کوتاه به اپراتورهای همراه اول ، ایرانسل ، تالیا و رایتل و دریافت پیامک از همراه اول و ایرانسل را دارد.
کیفیت شبکه ارائه دهندۀ خدمات پیام کوتاه چگونه است؟
برخی ارائه دهندگان خدمات برای هر پیام کوتاه مبلغ بسیار پائینی اخذ می کنند، اما کیفیت کارشان ضعیف است و پیامک ها ممکن است اصلا به موبایل مقصد نرسد و یا پس از یک تاخیر طولانی برسد. کاربران قبل از خرید می بایست کیفیت شبکۀ ارائه دهندۀ خدماتشان را به دقت بررسی نموده و برای امتحان تعدادی پیامک آزمایشی ارسال کنند.برخلاف بسیاری از ارائه دهندگان خدمات پیام کوتاه که از هاستینگ اشتراکی استفاده می کنند درگاه پیام کوتاه شرکت سفیر آنلاین بر روی سرور اختصاصی در دیتاسنتر ایران هاست و سروش رسانه ایران واقع در تهران میزبانی می شود که به دلیل قرار داشتن در داخل کشور از کیفیت، سرعت و ظرفیت انتقال فوق العاده ای برخوردار می باشد.(هر کاربر می تواند پیامک های خود را بدون در نظر گرفتن تعداد آن ها ( برای مثال یک پیامک یا یک میلیون پیامک) در بازه ی زمانی 1 الی 5 ثانیه ارسال نماید که سرعت مذکور در میان ارائه دهندگان خدمات پیامکی بی نظیر است.
از چه روش هایی می توان پیامک ارسال کرد؟
بررسی کنید که آیا ارائه دهندۀ خدمات پیام کوتاه برای ارسال و دریافت SMS، از متداول ترین پروتکل ها مانند HTTP (رایج ترین و ساده ترین روش برای استفاده)، XML روی HTTP (وب سرویس) و DLL پشتیبانی می کند یا نه.
چه روش هایی برای پرداخت و یا خرید وجود دارد؟
غالبا پیامک ها و یا شارژها از وب سایت شرکت ارائه دهنده خدمات خریداری می شوند، بنابراین بیشتر ارائه دهندگان خدمات پیام کوتاه، پرداخت آنلاین با کارتهای اعتباری را پشتیبانی می کنند. شرکت سفیر آنلاین در سایت خود پرداخت آنلاین با کارتهای بانکی عضو شتاب ، کارت به کارت و واریز وجه به حساب را پشتیبانی می کند و پس از پرداخت نیز اشتراک کاربر بصورت خودکار شارژ می شود.
آیا قابلیت مدیریت و گزارشگیری وجود دارد؟
بیشتر ارائه کنندگان خدمات پیام کوتاه یک سیستم مدیریت اشتراک مبتنی بر اینترنت (تحت وب) فراهم می کنند که عملکردهای عمدۀ آنها، مانند بررسی تعداد پیام کوتاه یا اعتبار باقیمانده و قابلیت خرید آنلاین اعتبار و … کمابیش مشابه هستند. شرکتهای ممتاز سیستم گزارشگیری را ارائه می دهند که یادگیری و استفاده از آن ساده است و کاربران را از طریق یک فرایند نظام مند راهنمائی می کند. این خصوصیات به کاربران کمک می کند تا کارآمدتر بوده و اشتباهات کمتری داشته باشند. شرکت سفیر آنلاین یک سیستم مدیریت و گزارشگیری تحت وب پیشرفته را ارائه می کند که بنام CRS شناخته می شود و قابلیت ارسال پیام کوتاه ، گزارشگیری از پیامک های ارسالی و دریافتی ، مشاهده وضعیت پیامکهای ارسال شده، نمایش باقیمانده اعتبار ، صورتحساب کاربر و ارسال پیامک را دارد.
یا شرکت ارائه کننده خدمات قابلیت دریافت پیامک دارد؟
همۀ شرکتها خدمات پیام رسانی یکطرفه – یعنی توانائی ارسال پیامک – را دارند، اما همۀ آنها خدمات دوطرفه که به کاربران اجازۀ دریافت پیامک را می دهد ارائه نمی کنند ، چون این حالت از نظر فنی مشکل تر است. اگر شما نیاز به سیستم پیام رسانی دوطرفه دارید (ارسال و دریافت پیام کوتاه) مطمئن شوید که شرکت مورد نظر شما این قابلیت را دارد.پنل ارسال پیامک حاضر دارای قابلیت دریافت آنلاین پیامک و نمایش نمودار های زنده ( نظیر برنامه های تلویزونی ) می باشد.
خدمات پشتیبانی چقدر معتبر است؟
یک ارائه کنندۀ خوب خدمات پیام کوتاه باید یک گروه پشتیبانی داشته باشد که درک کاملی از سیستم خود داشته باشد. اعضای گروه باید قادر باشند انواع سئوالات و اشکالات را پاسخ داده و حل نمایند. کیفیت خدمات پشتیبانی انعکاس دهندۀ کیفیت سایر خدمات شرکت است، و خریداران می بایست قبل از خرید هم پشتیبانی تلفنی و هم ایمیل را کنترل نمایند.
هزینه ارسال هر پیام کوتاه چقدر است؟
شرکت سفیر آنلاین یک سیستم اعتباری را برای پیامهای کوتاهش بکار میبرد که قیمت آن از 250 ریال برای هر پیام کوتاه فارسی شروع شده که بر اساس میزان اعتبار خریداری شده قیمت پیامک تا 220 ریال نیز قابل کاهش می باشد برای مثال هر چه شما میزان اعتبار بیشتری را خریداری نمایید قیمت پیامک برای شما ارزان تر خواهد بود.جزئیات مربوط به قیمت پیامک در قسمت تعرفه ها در سایت قابل مشاهده می باشد.
آیا جهت ارسال پیامک نیاز به خریداری خط اختصاصی می باشد؟
جهت ارسال پیامک نیاز به خریداری خط اختصاصی وجود ندارد و خط 30002822 به صورت اشتراکی بر روی پنل ارسال پیامک وجود دارد و کاربران می توانند جهت ارسال پیامک از خط مربوطه استفاده نمایند. در صورتی که کاربر نیاز به دریافت پیامک از مخاطبین خود داشته باشد می بایست اقدام به خریداری خط اختصاصی نماید.هزینه ی انواع خطوط اختصاصی در قسمت تعرفه های در صفحه ی اول سایت قرار داده شده است.
سوالات مربوط به تلگرام و اینستاگرام
سوال شماره یک
در حال بروز رسانی …
سوال شماره دو
در حال بروز رسانی …